U petak, 30. lipnja 2023. godine, u Franjevačkom samostanu Duha Svetoga u Fojnici bit će upriličen Koncert klasične glazbe.
Nastupit će Napretkov trio Senso, kojeg čine mezzosopranistica Monija Jarak Mikulić, Marijana Pavlović, glasovir i Elina Gvozdić, violončelo.
Koncert se održava pod pokroviteljstvom Središnje uprave HKD Napredak i Ministarstva obrazovanja, kulture i športa Županije Središnja Bosna.
NAPRETKOV TRIO SENSO utemeljila je HKD Napredak Glavna podružnica Mostar u siječnju 2021. godine, a trio je imao zapažene nastupe diljem BiH i Hrvatske. Senso spaja mladost i iskustvo, a članice su u svoje životopise već ugradile veliki broj nastupa, ali i pedagoški rad.
Monija Jarak Mikulić (Mostar, 1989.) završila je osnovnu i srednju glazbenu školu Ivana pl. Zajca, smjer solo pjevanje, a školovanje je nastavila na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Istočnom Sarajevu u klasi primadone izv. prof. mr. Sanje Ostić, gdje stječe zvanje magistra solo pjevanja. Prvi put suradnju s orkestrom ostvaruje sa samo šesnaest godina. Članica je akademskog zbora Pro musica od 2007. godine. 15.3.2016. godine u praizvedbi prve hrvatske opere u BiH „Diva Grabovčeva“ skladatelja Dragana Filipovića, Monija „igra“ glavnu ulogu Dive, uz pratnju Dubrovačkog simfonijskog orkestra pod ravnanjem maestra Mladena Tarbuka. Monija ostvaruje suradnju s priznatim dirigentima kao što su D. Filipović, D. Bunoza, H. Zlodre, J. Marić, R. Homen, M.Tarbuk, F. Pavišic, D. Markota, T. Sušac, I. Tatarević, D. Briški, A. Bjelinski, D. Vučić itd. Suradnje ostvaruje sa Simfonijskim orkestrom iz Mostara, Dubrovnika, Zagrebačkom filharmonijom, tamburaškim orkestrom Misericordia iz Međugorja, Vojnim orkestrom oružanih snaga BiH, Hrvatskom glazbom Mostar, gudačkim orkestrom Sarajevske filharmonije itd. Monija radi kao profesorica solo pjevanja u Glazbenoj školi Ivana pl. Zajca u Mostaru, u kojoj su upečatljivi uspjesi njenih učenika. Bila je članica upravnog odbora HKD Napredak Glavna podružnica Mostar od 2018. do 2022. godine, a trenutno obnaša funkciju dopredsjednice. Monija je 1. rujna 2022. godine otvorila školu pjevanja „Belcanto“.
Marijana Pavlović, prof, rođena je 1973. u Travniku. Profesorica klavira i korepetitor svoje glazbeno školovanje započinje u Bugojnu a srednje u Sarajevu u klasi A. Pap i M. Smailović. 1992.upisuje studij klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, klasa prof. Stjepan Radić te diplomira 1996.u klasi Ljubomira Gasparovića. Tijekom školovanja dobitnica je nagrada na mnogim natjecanjima. Kao korepetitor nastupa na brojnim kulturnim manifestacijama. Od 1998. stalni je korepetitor akademskog zbora “Pro musica”, voditelj maestro Dragan Filipović te ostvaruje značajan broj koncerata u zemlji i inozemstvu. Od 2008.radi kao vanjski suradnik i korepetitor na Studiju Glazbene umjetnosti na PMF-u Mostar za puhače, gudače, solo pjevače te stječe zvanje docenta za Komornu glazbu 2012. U pedagoškom radu s učenicima dobitnica je 1. nagrada na državnim natjecanjima.
Elina Gvozdić, prof. rođena je u 1970. godine u Moskvi, gdje je završila osnovnu i srednju glazbenu školu u klasi prof. Valentine Rjazanceve. Stekla je diplomu profesorice violončela i orkestralnog umjetnika na Višem muzičkom učilištu Ippolitova Ivanova u klasi prof. Eleonore Davidove-Smirnove. Za vrijeme studija bila je nastavnica violončela u Glazbenoj školi J. S. Bacha u Moskvi. Tri je godine radila u simfonijskom orkestru Opernoga studija Moskovskog konzervatorija. U Mostar dolazi 1996. godine kada se i zapošljava u Simfonijskom orkestru Mostar, u kojemu djeluje do danas kao koncert-majstor grupe violončela. S matičnim orkestrom izvodila je djela svjetskih i domaćih skladatelja, s raznolikim programom od barokne i sakralne do filmske glazbe te orkestralnih obrada ABBA-e i The Beatlesa. Nastupala je u više gradova BiH, Hrvatske i Italije, a izdvajaju se koncerti s Akademskim zborom Pro musica iz Mostara, zborovođe i skladatelja Dragana Filipovića. Ujedno je stalna članica Kvarteta SOM-a s kojim nastupa u različitim svečanim prigodama. Redovito je surađivala s Mostarskom Sinfoniettom na koncertima u BiH, zatim na Brijunima u produkciji „Kralja Leara“ Teatra Ulysses, te na turneji po Poljskoj u sklopu Židovskog festivala po čemu je snimljen film „A Bridge to Peace“ o mostovima među kulturama. Višeput je nastupala zajedno s kolegama iz Dubrovačkog simfonijskog orkestra i Sarajevske filharmonije. Ostvarila je glazbene suradnje s brojnim dirigentima, među kojima su Ilmar Lapinsch, Tonko Ninić, Julio Marić, Nikica i Stipica Kalogjera, Frano Krasovac, Darjana Blaće, Hari Zlodre, Robert Homen, Mladen Tarbuk, Igor Tatarević i drugi.