Četrdeset dana nakon Uskrsnuća slavimo blagdan Uzašašća Kristova ili Spasovo. Ta svetkovina označuje svršetak Isusova ukazivanja apostolima, a broj od četrdeset dana znači puninu Njegova djelovanja na zemlji, ispunjenje svega što je donio za spas čovječanstva.
Blagdan Uzašašća Gospodinova ili Spasova (Križi)
Prema svetom Pismu, Isus je 40 dana poslije uskrsnuća ostao na zemlji i ukazivao se učenicima i apostolima.
Na 40. dan javio se svojim učenicima u Jeruzalemu. Rekao im je da ostanu u gradu i čekaju dolazak Duha Svetoga, zatim ih je poveo na maslinsku goru, podigao je ruke i blagoslovio ih.
Prije svog uzašašća na nebo rekao im je: ”Ja idem k Ocu da vam pripravim mjesto, a kad odem i za vas mjesto pripravim, opet ću doći i vas uzeti k sebi da i vi budete gdje sam ja”. Isus je počeo uzlaziti na nebo, a onda ga je zaklonio oblak i učenici ga više nisu vidjeli. Uzašao je na nebo gdje sjedi s desna Bogu Ocu.
Dok su apostoli gledali prema nebu ukazala su im se dva anđela u bijelim haljinama i rekli: ”Ovaj Isus koji je uzašao na nebo tako će opet doći kao što ste vidjeli da je otišao na nebo”. Uzašašće znači da je on sada i kao čovjek uzdignut u božanske sfere, da je i kao čovjek postao Gospodar neba i zemlje da je sjeo s desna Bogu.
Krist je uzašao na nebo, ali nas nije ostavio nego spasio jer, on sam dao nam je obećanje: ”Ja sam s vama do svršetka svijeta”.
Četrdeset dana nakon uskrsnuća slavimo blagdan Uzašašća Kristova ili Spasovo, a označuje svršetak Isusova ukazivanja apostolima. Dokaz je spasa za čitavo čovječanstvo, zato se zove Spasovo.
Ta svetkovina označuje svršetak Isusova ukazivanja apostolima, a broj od „četrdeset dana“ znači puninu njegova djelovanja na zemlji, ispunjenje svega što je donio za spas čovječanstva.
Uzašašće pak znači da je on sada i kao čovjek uzdignut u božanske sfere, da je i kao čovjek postao gospodar neba i zemlje, da je sjeo zdesna Bogu. Sjediti zdesna Bogu biblijski je izraz koji označuje da netko ima Božju vlast u rukama.
Krist, dakle, ima vlast nad svima, posebno nad zlom i Zlim. Na njemu je da podloži zlo i Zloga Očevoj volji, da onda konačno bude Bog sve u svima.
Egzegetski i teološki gledano, smatra se da je Isus doista pokazao fenomen uzdizanja prema nebu i da je to bio znak njegova duhovnog uzdizanja u Očev naručaj. Tako je on i kao čovjek, a ne samo kao Sin Božji, jedno s Ocem i Duhom Svetim u istoj slavi. On je postao čovjekom da sve naše ljudsko uzme na sebe, a sve Božje da dadne nama, te nas uzdigne tamo gdje je on.
Kristovo uzašašće na nebo usmjeruje naše poglede prema domovini, kamo smo pozvani i kamo idemo, da bismo snagom tog pogleda pobjeđivali zla, nevolje i bitke u našem životu. Isus nije otišao sa zemlje te nas ostavio siročad i same, nego je, uzlazeći na nebo, još jače ostao u našoj imanenciji, među nama prisutan.
Tek sada kad je preuzeo gospodstvo nad svijetom, nad svakim čovjekom, nad svakim detaljem tvog života i ljudske povijesti, tek sada je potpuno među nama i ‘s nama do svršetka svijeta’. Isusov izraz ‘Ja sam s vama’ u Bibliji znači Božju moć, prisutnost i garanciju pobjede. Vjernik je siguran da će pobijediti zlo.
On ne vjeruje zlu, ne da se prevariti Zlim, zavarati trenutnim mrakom, nego vjeruje u zoru i već vidi dan koji dolazi… Svetkovina Uzašašća dokaz je spasa za čitavo čovječanstvo, zato se zove Spasovo. Ona je garancija da je dobro biti čovjek.
Nesreće i nevolje samo su napasti koje nas žele zaustaviti, ali na nama je da ne posumnjamo nego da sigurno idemo ususret novom svijetu, novom nebu i novoj zemlji.